Не знаю хто його назвав містом ангелів, але ця назва, мабуть, уже не актуальна. Прожив я тут трохи більше ніж тиждень і рано щось оцінювати, тому просто розкажу про свої враження від того що уже встиг побачити. Та і побачити багато не встиг ще, jet lag – цікава штука, вирубає ввечері краще снодійного.

Дана поїздка дуже відрізняється від моїх попередніх. Не потрібно бігти дивитись які визначні місця, фоткати все підряд, заселятись і виселятись в готелях постійно. Є час на те щоб тут пожити, поспілкуватись з місцевими, посмакувати цього життя.

Статтю розіб’ю на кілька частин, складових цієї подорожі.

Дорога

Дістатись в Лос-Анджелес досить просто. Спершу я отримав нову візу США, тому що моя туристична B1/B2 на 10 років не дозволяє тут працювати. Про візи я уже детально писав, тому можете ознайомитись за посиланнями вище.

Летів сюди авіакомпанією AirFrance. Ціни відрізняються в залежності від дня вильоту, мої квитки коштували €834.72. Можна взяти й дешевші квитки, якщо планувати заздалегідь. Пересадка в Парижі 2 години й потім прямий рейс в Лос-Анджелес. В сумі час польоту складає 16 годин і 50 хвилин. В принципі, не дуже довго, і переліт переноситься дуже добре. З Парижа летів на Аеробусі А380 – найбільший пасажирський лайнер у світі. Дійсно величезна махіна. Сидів біля вікна і постійно дивився на 2 величезних мотори, у порівнянні з ними, всі інші виглядають просто крихітними.

Під час польоту двічі годують і можна безкоштовно брати вино і шампанське (ну і пиво). Багато халявного шампанського не пив, бо ми з колегою мали брати машину по прильоту, а він загубив права напередодні.

В аеропорту Лос-Анджелеса стандартна процедура для тих хто прилітає в країну. Довжелезна черга до автоматів реєстрації. Вводимо там свої паспортні дані, здаємо відбитки й фоткаємось. З одержаним папірцем йдемо до офіцера, він запитує ціль поїздки та на який термін. Далі ставиться штамп в паспорт і це все. Забираємо багаж, віддаємо бумажки які отримали з автомата при виході іншим офіцерам і уже Америка.

Зазвичай, в цьому місці я описую як ми дешево добираємось в місто на метро або автобусі, але в даному випадку в нас була заброньована машина в Avis. При виході з термінала знаходяться шатли, які кожних кілька хвилин везуть до офісу компанії по оренді авто. В офісі, вистоявши довжелезну чергу, ми не змогли взяти свою машину, бо вона була забукана на ім’я колеги, а без водійських прав не можна оформити оренду, навіть щоб хтось інший водив. Оскільки в нас інтернету ще не було, довелось попросити щоб нам викликали таксі, це була не найкраща ідея. Завжди користуйтесь сервісами Uber або Lyft. Це дешевше і набагато якісніше. Убер з аеропорту в Голлівуд коштує приблизно $25, а за таксі ми заплатили $50. При цьому водій виявився неадекватним. Ми встигли з ним посваритись по дорозі, а коли приїхали, він ще не хотів давати здачу з $60. Хотів забрати десятку собі на чай. Діло дійшло майже до бійки, добре що якась жінка заступилась і мала уже викликати 911.

Житло

Попрощались з нашим водієм таксі й пішли поселяти спочатку колегу, а потім і я пішов селитись. Квартира знаходиться в Голлівуді, біля алеї зірок на Orange Drive. Розташування можна назвати дуже хорошим, якщо ви приїздите як турист. До Бульвару Голлівуд, Китайського театру і шоу Джимі Кімела йти хвилини 3.

Ціни на житло в Лос-Анджелесі високі. Можна зайти на сайт AirBnb і подивитись. Моя квартира коштує приблизно $100 в день. І я впевнений, що більшу частину цього забирає її розташування. За ці гроші немає парковки, а тут це найважливіше що може бути, немає посудомийної машини та кучі інших дрібниць. Будинок являє собою якусь історичну цінність, дуже старий, але виглядає прийнятно. У квартирі все пофарбовано фарбою в декілька шарів, чимось нагадує гуртожиток. Пральна і сушильна машинки знаходяться в підвалі, за них потрібно окремо платити. Ціни: $1.25-1.50 за пральну і $1 за сушильну, за одне використання. Потрібно купувати карту з балансом в $30.

Інтернет доволі повільний. Перший раз заміряв і був 2.5 Мб. Потім трішки покращився, але все одно час від часу навіть по вайбері неможливо поговорити.

Також у квартирі нещодавно бачив таргана. Розміром з половину моєї долоні. Раніше таких тарганів бачив лише на виставках екзотичних комах.

Автомобіль

Місто просто величезне, це було видно ще під час посадки. Ми хвилин 20 летіли лише на над самим містом. Без автомобіля тут просто неможливо. Розмовляв з колегами по роботі, то ніхто з них ніколи не користується метро чи автобусами, лише автомобілями. До того ж кажуть що в метро не дуже безпечно, оскільки ним користуються не самі забезпечені шари населення.

На весь час перебування в Штатах ми орендували авто в компанії Avis. Вартість оренди на 3 місяці становить приблизно $1800, але це без страховки. Якщо брати повний пакет страхування, то це ще $2000 зверху. За ці гроші ми отримали нову Toyota Camry білого кольору з 10000 миль пробігу.

Машин в місті дуже багато, через це тут величезні проблеми зі стоянками. В мене біля дому навіть немає де поставити машину щоб занести продукти у квартиру. Все або зайнято або потрібно дозвіл на паркування. В місті побудовані багаторівневі стоянки, але всі вони платні. Ціни, приблизно, від $2 за годину.

Через велику кількість машин, головне правило на дорозі – рухатись зі швидкістю потоку. Знаки обмеження швидкості тут уже не діють. Головне не бути першим хто перевищує швидкість, бо за це можуть оштрафувати. Якщо ж їхати другим, то можна зі швидкістю з якою їде попередня машина, тут головне не створювати трафік.

Дороги з якісним покриттям і всюди є розмітка. На кожному перехресті по декілька світлофорів, їздити дуже комфортно. В мене хоч і практично немає досвіду водіння, але тут це не викликає покищо суттєвих проблем. З правил дорожнього руху ще цікаво що, за замовчуванням, дозволений поворот праворуч на червоне світло. Через те, що зараз діти уже пішли в школу, то на дорогах багато шкільних автобусів, а їх потрібно оминати як тільки можна. Якщо автобус зупиняється для висадки дітей, то автомобілі по обидні сторони теж повинні стати й чекати доки автобус від’їде. В жодному випадку не можна обганяти коли стоїть автобус, відразу ж водій автобуса повідомить поліції. В них тут час прибуття становить 1 хвилину 40 секунд. Ще важливо, що при паркуванні не можна ставити машину біля тротуарів пофарбованих в червоний колір і біля пожежних гідрантів. Як би тут не було туго з парковками, але я ще ні разу не бачив щоб хтось поставив машину в таких місцях. Також тут можна перетинати подвійну сплошну жовтого кольору, при в’їзді чи виїзді на прилеглу територію.

Ще є нюанс, який мені не дуже подобається. В Штатах набагато толерантніше відносяться до випивших водіїв. Тут можна спокійно випити кілька пива перед поїздкою. Оскільки без машини практично нікуди не доберешся, багато людей після п’янок сідає за кермо, потрібно бути обережним ввечері.

Робота

Якщо в цілому, то робота дуже не відрізняється від тієї, що робив у Вінниці. Так само сиджу і дивлюсь в монітор. Тільки тепер я дивлюсь в монік новенького MacBook Pro 15 дюймів, який час від часу лагає. Двічі перезавантажувався після видалення папки node_modules. Пишу на React то одне то інше.  Сидіти можна як в офісі так і на літній терасі. Ще на даху офісу є місця, але туди з ноутом ще не дійшов я.

Нам ще дуже пощастило з датою приїзду. Прилетіли ми в п’ятницю вдень, а понеділок був вихідним – Labor day. Три дні на акліматизацію і подивитись що тут є цікавого.

Від дому до роботи йти метрів 500. З розташуванням житла і роботи дуже пощастило. В Лос-Анджелесі цілком нормально їхати на роботу автомобілем годину чи дві. Мені ж достатньо пройтись 5 хвилин і уже в офісі. Сам офіс – це дванадцятиповерхова будівля, яка повністю належить одній компанії й розташована у West Hollywood.

Найбільше мене тут здивувало, що на такий великий офіс, зовсім немає спортзалу чи релакс-кімнати. Є велика кухня, але нема навіть турніка, щоб трохи порозтягувати спину після довгого робочого дня. Колега з Мінська казав, що тут заведено ходити в спорт-зали в неробочий час. Також немає харчування, ні кафе де можна було б купити щось, ні навіть привозної кухні. Як виявилось, тут більш заведено приносити обід з собою або ходити в якісь кафе/ресторани поряд. Комплексних (бізнес) обідів я тут ще не знайшов і ніхто не зміг мені сказати де можна знайти таку опцію. Поїсти коштує в середньому 10-15 доларів.

Склалось враження, що тут всі трудоголіки. Люди постійно працюють, як мінімум в моїй команді. Уже і сам почав працювати більше, ніж зазвичай. Робочий день розпочинається о 8:30 і закінчується о 17:30 – 18:00. І при цьому, коли я приходжу вранці, тех-лід з команди уже на роботі, а коли йду додому, він все ще на роботі. Разом з тим, перерви на обід дуже малі, багато людей їсть просто на робочому місці або знизу в кафетерії. Ні разу ще не бачив щоб хтось після обіду йшов на якусь прогулянку чи просто поспати/відпочити.

Тут в компанії, ну і в Штатах в цілому, є одна класна штука, називається Ditch Day. Цього у вінницькому офісі не вистачає. Вони вибирають якийсь день, коли весь офіс після обіду може йти додому або по своїх справах. Цього разу ще й влаштували маленьку вечірку. Цією можливістю не всі користуються, але багато співробітників пішли раніше з роботи. Також багато команд по п’ятницях працює з дому. Мені ж, як контрактору, всі ці плюшки недоступні, просто процюю по 9 годин в день.

Також тут заведено приходити на роботу з тваринами. Для мене дуже дивно бачити всюди людей з собаками в офісі. Просто величезна кількість тварин знаходиться в офісі. Те ж саме про магазини і на вулиці. Всі ходять і їздять зі своїми улюбленцями. За весь час бачив лише одного кота.

Що уже відвідав

Хоч і пройшло уже трохи часу як я тут, і навіть Оксана уже приїхала, але все ще ми не відвідали багато цікавих місць. Місто дуже велике, але склалось таке враження що тут нема нічого визначного. Ну що приходить перше на думку коли згадуєш про Лос-Анджелес? Окрім Голлівуду щось нічого і не згадати. А оскільки ми живемо в Голлівуді то цей надпис на пагорбах видно з вікна офісу, він уже не здається таким визначним.

Список місць які мені сподобались:

• Санта Моніка – місто на заході ЛА. Від дому туди їхати хвилин 40. Там знаходиться Pacific Park, який часто можна побачити у фільмах і серіалах, також там закінчення легендарної дороги 66. Місто, точніше та частина яку я бачив, мені сподобалась, бо там було чисто, комфортно, пішохідна вулиця в Downtown з безліччю магазинів і торгових центрів. Намочив ноги в океані – вода холодна.
  • Runyon Canyon Park – знаходиться в 10 хвилинах пішої ходи від дому. На пагорби підніматись хвилин 20 по чудовій асфальтованій дорозі. З вершини відкривається прекрасний вигляд на ЛА. Там багато людей гуляє з собаками. Також там є класні лавочки, сидячи на яких можна насолоджуватись містом.
  • Ресторан Yamashiro | Hollywood – не сам ресторан, а його розташування і лавочка в садку. Він також знаходиться під моїм домом, його видно з вікон. Там ввечері неймовірний вигляд на місто, дуже тихо і красиво. З цього місця я вперше побачив нічне місто, воно мене трішки зачарувало. Особливо цікаво спостерігати за вертольотами та літаками, таку кількість техніки в небі одночасно я ще ніколи не бачив. Взагалі, в ЛА потрібно звикати до звуків гелікоптерів в повітрі.
  • Griffith Observatory – обсерваторія і парк дуже круті. Машиною їхати хвилин 15 від дому. Там є безкоштовний паркінг, працює до 10 вечора, коли і закривається обсерваторія. Ми поїхали сюди на заході сонця і насолоджувались заходом, а потім і нічним місто, його видно, як на долоні. Вхід безкоштовний, але тут ще є планетарій. Ми не пішли, бо не знали про його існування. Через декілька днів мій колега сказав про нього, і мав дуже хороші відгуки. Також тут є телескопи, в які можна спостерігати планети. Вперше побачили Юпітер і Сатурн.
  • Dana Point – знаходиться за 120 кілометрів від дому. Їхати майже 2 години машиною, в залежності від трафіку. Назад ми доїхали десь за півтори години. Тут катались на яхті під час літньої вечірки компанії, де я працюю.

На цьому, в принципі, і все що встигли побачити і що сподобалось. Оскільки ми живемо практично на Hollywood Walk of Fame то додавати її у визначні місця не буду. До того ж це дуже гидотне місце, яке я стараюсь уникати. Одноразове місце, куди часто краще не приходити. Дуже багато людей, особливо в районі Китайського кінотеатру, багато бомжів і костюмованих акторів. Тут на вулиці продають все від стаканчиків з фруктами до плюшевих іграшок. Ввечері також жарять сосиски в олії з цибулею і запах розноситься противний. Також дуже часто чути запах трави. В Каліфорнії дозволене вживання, і тому до цього запаху теж швидко звикаєш.

Висновок

Поки що робити будь-які висновки зарано. Нещодавно лише подивились на список місць і музеїв, які тут можна безкоштовно відвідати і, здається, що тут все-таки є цікаві місця.

Схожі статті

2 Comments

1. Привіт 😉
    хороша стаття

1. Дякую. Сподіваюсь це не остання буде стаття про Лос Анджелес.