Дванадцятою країною в моєму списку стали Нідерланди, де ми з Оксаною відвідали Амстердам і Роттердам. Давно хотіли подивитись на ці міста і відчути їхню атмосферу.

Амстердам неймовірно красиве місто яке з першого погляду зачаровує своїми шоколадними різнокольоровими кривенькими будиночками і каналами. Цих будиночків настільки багато, що навіть не віриться, особливо в порівнянні з іншими містами де історична частина набагато менша.

Красивими являються як центр міста так і дальні райони. Невисокі охайні будинки з великими вікнами закохують в себе з першого погляду. Велодоріжки ідеально вписуються в це місто між дорогами і тротуарами.

Перельоти

Це була перша наша подорож після введення безвізового режиму з ЄС і прекрасний привід протестувати його. Все працює чудово! На кордоні в Польщі нас практично нічого і не питали. Ми сказали що летимо в Амстердам того ж дня і з того ж аеропорту. Вся процедура зайняла близько однієї хвилин. Поставили штамп (але чомусь в кінці паспорта біля молдовського) і ми пішли ждати наступний рейс.

В Амстердам ми добиралися літаком з пересадкою в Катовіце (Польща). До Катовіце з Києва літає прямий рейс WizzAir з дуже доступними квитками. Купуючи їх я зразу купив і WizzAir Discount Club (WDC) про що уже писав в статті Як купити (стати членом) WizzAir Discount Club? З Катовіце в Амстердам теж літає WizzAir і ціни там дуже приємні, але він виконує рейси не в аеропорт Schiphol а в Ейндховен який знаходиться за 130 км. До того ж ми вирішили скористатися акцією від Transavia про яку я теж писав статтю Transavia: прямі рейси з Польщі в Амстердам за 48 € туди і назад. На наші дати ми не знайшли квитків по 48 євро, але були за 51 в дві сторони.

Сумарні витрати на перельот в Амстердам і назад становлять за двох людей: 102 євро + 1996.4 грн.

З недоліків такого варіанту перельоту можна назвати все таки високу ціну за переліт і довгий час очікування в Катовіце (приблизно 6 годин).

На зворотній дорозі в нас був один повний день в Катовіце (2 ночі) які ми вирішили використати на відпочинок від відпочинку в Амстердамі.

Трансфер в місто

Добратися в місто з аеропорту можна декількома способами:

• таксі – більшість з них це Tesla. Я був просто неймовірно вражений побачивши таку кількість цих машин у ролі таксі.
  • Uber;
  • Поїздом – це найпопулярніший спосіб, за 5.2 євро (при оплаті картою знамається ще 0.35 чи 0.5 за проведення операції)  можна швидко доїхати до центрального вокзалу.
  • Автобусом і іншим громадським транспортом.

Ми обрали якраз останній варіант. Хоч потяг і найпопулярніший і найшвидший, але ми вирішили зекономити. Для подорожі містом все рівно потрібно буде купити Amsterdam Travel Ticket який дозволяє їздити на всіх типах громадського транспорту. Ми купили проїзний на 3 дні по 26 євро. На 2 дні коштує 21 євро.

Amsterdam Travel Ticket

З аеропорту можна сісти на 69 автобус який їде до Station Sloterdijk, доїхати до зупунки Antwerpenbaan (час в дорозі приблизно 12 хвилин). Потім пересісти на трамвай №2 (він там один) який їде в напрямку Amsterdam Centraal. Вийшовши з автобуса потрібно пройти прямо до перехрестя і йти до зупинки яка знаходиться ліворуч. На вході потрбіно зробити check-in а на виході обов’язково check-out. Підхід такий же як і в Дубаях, тальки тут можна їздити скільки завгодно протягом обраного терміну.

Проживання

Відкривши Booking.com  для пошуку помешкання в Амстердамі більш ніж за місяць до поїздки я був трохи дуже шокований цінами. За 4 ночі були варіанти від 15000 грн приблизно, що дуже дорого. Тому ми вирішили на 2 ночі зупинитись в Амстердамі і на 2 в Роттердамі, де ціни на житло в 2 рази менші.

Одна ніч в цьому готелі коштує приблизно 120 євро. Ми залишились там на 2 ночі а ще дві вирішили провести в Роттердамі, так як там дешевше жити і хотілось побачити це місто. В результаті виявилось що ми були навіть у виграші по враженнях. Мене Роттердам вразив більше.

Отель Ozo, який ми забронювали, знаходиться біля станції метро Bullewijk яка, в свою чергу, знаходиться десь на краю географії. Добиратися сюди з центру не дуже довго (хвилин 20) на метро. Напевно все таки краще було б зняти щось дорожце але в центрі міста. Даний готель знаходиться в якомусь спальному районі, ну дуже уже спальному бо коли ми приїхали туди в 9 годин вечора, там практично не було людей. Знайшовши готель, на ресепшині нам сказали що поряд практично немає ні магазинів ні маркетів, а те що є уже закрите. За їжею ми поїхали на метро, приблизно за 5 станцій. В остальному номер і готель були хороші, цілком тягнули на свої 4 зірки.

Перед виїздом з готелю ми знайшли поблизу супермаркет Lidl – найдешевший супермаркет який тільки можна знайти в більшості міст Європи. Ми це відчули ще у Фінляндії, де ціни дуже кусючі. В кожномі місті ми стараємось знайти цей магазин, де можна закупитись по цінaх в 2-3 рази нижчими. На цей раз ще і кави з чайом попили по 50 центів.

Що подивитись

При бронюванні житла через сайт booking.com він на пошти присилає список найпопулярніших місць які потрібно відвідати. Якщо ж ви будете букати житло через інший сервіс, то ось ця ссилка зі списком. До цього списку можна ще додати музей сиру, де можна провести дегустацію – ми не встигли перевірити, але на наступний раз обов’язково; завод пива Heineken; музей Nemo який знаходиться поряд з центральним вокзалом, якщо йти від нього ліворуч повз бібліотеку. На криші цього музею знаходиться оглядова плащадка. Вхід безкоштовний.

Нормально сфотографуватись біль напису I amsterdam, що в центрі міста біля Rijksmuseum, вдень практично неможливо. Туристів неймовірна кількість. Потрібно приходити рано, доки ще нікого нема. Ми були після обіду в п’ятницю і там було уже не проштовхнутись, мені не сподобалось.

Враження

Сподобались канали, які розкидані по всій країні і в Амстердамі вони виглядають естетично. Особливо це видно на перефирії міста, там де ми жили. Також сподобались вело доріжки, архітектура – ці великі вікна в будинках виглядають круто. Місто чисте, центр не будемо рахувати – там повно туристів. Багато електромобілів, не тільки Тесла, можливо це і велосипеди роблять повітря чистішим, дихати легко якось там.

Не сподобались ціни, особливо на їжу. Платити 10-12 євро за піцу чи якийсь суп – це дуже дорого. Також дуже не сподобались платні туалети, особливо в McDonald’s, в середньому 0.5 євро. На центральному вокзалі взагалі 0.7.

Висновки

Місто однозначно потрібно ще раз відвідати і напевно це буде весною в сезон цвітіння тюльпанів. Житло потрібно шукати заздалегідь, можливо можна подумати навіть про каучсерфінг. Ціни дуже високі, їжа і житло забирають найбільшу частину грошей, це якщо нікуди більше не їздити і не ходити по музеях.