Передивляючись ціни на квитки WizzAir з України куди-небудь, наткнувся на рейс Київ-Копенгаген за 379 грн. з людини в одну сторону (за програмою WDC). Ціна для всіх становить 649 грн. – що доволі дешево для такого довгого перельоту (приблизно 2 години 10 хвилин). А якщо це дешево, значить я купую квиток. Ще одним плюсом виявились дати – 14 жовтня в Україні вихідний, який переноситься на понеділок (16 жовтня) і на цей день можна буде взяти квиток назад.

Назад квитки купив за 1739 грн., але через конвертацію валюти і ще якісь збори вийшло $159.07 за двох. Якщо б підібрати інші дати, то квитки там були і за 500-600 грн. На мою дату були і за 1200 грн, але жаба задавила, думав зачекаю і візьму дешевше, адже ж бачив квитки по 500-600 грн., як уже говорив. Не дочекався, взяв уже за 1739 ((.

Страховка: 45 грн. з людини.

Побачивши ціни на житло я зрозумів що Амстердам не таке й дороге місто. Ціни в Копенгагені просто зашкалюють. Ліжко в хостелі на 8-10 людей змішаного типу (хлопці і дівчата) коштує від 800 грн. з людини.

Вирішили спробувати сервіс Airbnb щоб хоч якось зекономити. Економія полягала в наявності кухні де можна готувати їсти, адже їжа забирає величезну частину бюджету під час подорожей в такі дорогі країни. Знайшли кімнату за $65 за добу неподалік від центру міста і в 3 хвилинах від станції метро Forum. За 5 днів проживання, зі знижкою в $26 за реєстрацію і з націнками за прибирання і ще незрозуміло за що ми заплатили $380.60. Зразу скажу що ми були дуже раді що скористалися цим сервісом, адже жили в чудової людини, в чистій великій квартирі з чудовою кухнею білого кольору.

Для майбутніх підрахунків: 1 данська крона (DKK) = 4.2 українські гривні (UAH).

Дорога

Долетіли в Копенгаген чудово, лише вода на борту літака WizzAir коштує 2 євро, зразу згадав наш переліт в Шрі-Ланку. Аеропорт являється кінцевою станцією однієї з віток метро, тому дістатись в центр не важко. Метро мене приємно здивувало. Йдеш такий по аеропорту в напрямку покажчиків до метро і навіть не розумієш коли опиняється уже на станції метро. Ніяких турнікетів і кондукторів що перевіряють квитки. Можна просто сісти і їхати, але якщо зловлять то штраф 750 DKK, а це приблизно 130 євро. Поряд зі станцією є автомати де можна купити добові квитки (24, 48, 72 години, можна навіть і на 4 дні, здається). Ми купили 2 квитки на 24 години по 80 крон на всі зони, в сумі заплатили приблизно 660 гривень за квитки на 24 години. Пізніше ми ще двічі купували такі проїзні. Виходить що приблизно 2000 гривень пішло тільки на кілька поїздок автобусами і метро. Норм так. Таксі коштує близько 40 євро до нашого житла яке знаходиться біля станції Forum.

Метро в Копенгагені я, напевно, поставлю на друге місце в рейтингу найкрутіших які доводилось бачити, після Дубайського. Повністю автоматизоване, без водіїв і кондукторів при вході. Сидиш на перших місцях і дивишся як потяг мчить по вигнутих тунелях під землею. Це прикольно перші кілька станцій, далі набридає, все переважно під землею.

Приблизно о 8 годині вечора добралися до нашого помешкання. Власник житла дуже детально описав як до нього дістатися, тому проблем не було.

Проживання

Жили ми в чудової людини по імені Uffe Nørris. Рекомендую, дійсно приємно людина з чудовими відгуками і рейтингом на Airbnb. В  Уффе велика квартира в чудовому стані, він здає одну кімнату для приїжджих. Так як досвіду в нього уже багато, в нас не виникло проблем абсолютно ні з чим. Рушники, постіль, кімната були підготовлені, чудова кухня і окрема поличка в холодильнику. Показав як користуватись індукційною плитою і іншою технікою на кухні. В кімнаті велике вікно з видом на вулицю з якого цікаво спостерігати за безліччю людей які їздять всюди на велосипедах. Більше фото на його сторінці в Airbnb.

На наступний ранок пішов в супермаркет поряд щоб скупитись їжею, приготувати сніданок Ксюші в Данії. Ціни в супермаркеті доволі жахливі:

• 10 яєць – 28.95 DKK
  • спагеті – 7.50 DKK
  • кілограмовий йогурт – 11.95 DKK
  • 3 болгарських перці – 16 DKK
  • шматок сиру брі – 10.95 DKK
  • 10 сосисок – 11.95 DKK

Всього скупився на 94. 25 DKK. З плюсів – пакети в супермаркеті безкоштовні. Наплив емоцій які я відчув нісши ці продукти по вулиці були неочікувані і дуже приємні. Не знаю чому, але йшов такий щасливий. Повні руки їжі, світить сонце і навколо всі так безтурботно їдуть на велосипедах кудись. Виникла думка що я сюди приїхав не на 5 днів, а на довше, розпочав нове життя.

З власником помешкання вранці багато не говорили, він пішов на роботу, а от ввечері уже чудово поспілкувались. Він сам знімає цю квартиру уже декілька років і працює в магазині поверхом нижче. Займається дизайном і продажем шпалер. Ця робота дозволяє йому чудово жити і подорожувати світом. Напередодні лише повернувся з США і через 2 тижні планував поїхати погуляти в Лондон. Чувак просто продає шпалери в звичайному такому магазині, навіть не в центрі міста. В Україні продавець шпалер не так часто їздить в інші країни. Він, між іншим, уже відвідав більше 30. Дома я “зажрившийся айтішник” але мені з моїми 15 відвіданими до нього ще далеко.

Мінімальна заробітна платня в Данії становить 2000 євро. Водій автобуса в Копенгагені заробляє близько 4000 євро – за словами Уффе. Каже що в Данії побудований соціалізм, люди практично рівні між собою. Практично немає різниці в ЗП між водієм автобуса і айтішником. Податок приблизно 50%, а якщо заробляєш більше якоїсь там суми, то 60%. При цьому навчання в школі та університетах повністю безкоштовне. Медицина дуже якісна.

Мені дуже сподобалось що в них по телику всі фільми йдуть на мові оригіналу. І я говорю не лише про англійську. Французькі, китайські, все оригінальною мовою, лише субтитри данською. Уффе каже що так дешевше. Країна з невеликим населенням, тому дублювати було дуже дорого. Всі звикли і уже ніхто не дивиться фільми національною мовою. В результаті на вулиці можна з будь-ким заговорити англійською і вони її будуть знати. Батьки Уффе живуть в якомусь селі на півночі Данії, але вони чудово знають англійську.

Жити і спілкуватись з корінним жителем країни в яку приїхав – круто. Мені цей досвід сподобався набагато більше ніж просто зупинятися в якому хостелі. Ми кілька вечорів говорили про життя в наших країнах та про подорожі за келихом пива чи вина.

До речі, про пиво, національним пивом Данії являється Carlsberg, який тут продається всюди. Пити пиво можна просто на вулиці, поліція не повинна чіплятися. Коли ми проходили біля кафешок з літніми майданчиками, там завжди було повно людей але всі сиділи лише з келихами пива. Таку ситуацію ми спостерігали декілька разів і виглядало це дивно.

Що подивитись туристу

Чогось такого особливого заради чого сюди можна було б їхати я не знайшов. Старе місто з великою кількістю башен на які можна піднятися. Тут їх мабуть найбільша кількість. Ці башні, напевно, найвищі будівлі в місті, нічого іншого високого я не помітив більше. Список всього що ми відвідали і що можна відвідати я писати не буду, його можна знайти на інших сайтах без проблем. Акцентую увагу лише на декількох:

• Русалка – пам’ятник русалці Андерсена на камінці в затоці. Як я писав уже в інстаграмі, один з найскучніших пам’ятників які я колись бачив. В ній нема нічого особливого, знаходиться десь на отшибі і на задньому фоні якийсь завод. Ще навколо повно туристів які фоткають все підряд.
  • Nyhavn – це те місце яке ви побачите першим якщо загуглити Copenhagen в пошуку по картинках. Да-да, це ті різнокольорові будиночки біля причалу. Місце дійсно красиве, особливо ввечері коли сідає сонце. Найцікавіше що таких різнокольорових будиночків ми більше ніде в місті не бачили, це єдине місце. Кумедно те що в одному з цих будиночків знаходиться якийсь китайський стриптиз-клуб з фотками напівоголених дівчат на всіх вікнах. Цей будинок зазвичай на фотках обрізають 🙂
  • Strøget – найдовша в Європі пішохідна вулиця. Таки да, дуже довга вулиця на якій одні магазини з шмотками, іграшками, кафешки і кілька красивих старих будинків. Звичайний магнітик на холодильник тут коштує 35 DKK. І найсумніше, що дешевше практично ніде нема, я знайшов лише за 30 DKK. Тепер в мене дома висить магніт за 130 грн., найдорожчий з усіх.
  • The Round Tower – башня без сходів (ну майже). Вхід коштує 25 DKK але з неї відкривається чудовий вигляд на місто і навіть Швецію, яка знаходиться зовсім поряд. Якщо жалко платити за вхід, то можна знайти і безкоштовні башні, тут з цим проблем ми не бачили, хіба що черги можуть бути.
  • Freetown Christiania – в усіх путівниках рекомендують відвідати це місце як одне з дуже цікавих де можна подивитись як живуть хіпі. Тут продають марихуану і всюди відчувається запах трави. Також писали що тут можна купити дешевші сувеніри. На ділі ж це місце виявилось гидотним закинутим районом з купою наркоманів і місцями продажу трави. Дешевих сувенірів тут нема, як і того на що тут можна подивитись. Сюди йти я однозначно не рекомендую.

Ще є багато інших місць і замків які ми відвідали і ще мабуть більша кількість яких не відвідали, але і цього було достатньо. Багато де потрібно дорого платити за вхід. Можна спробувати купити Copenhagen Card. Ми самі не пробували, але це як варіант. Ця карта включає безкоштовний проїзд і вхід в більшість музеїв і навіть в Tivoli park.

Tivoli park

Tivoli парк – один з найдавніших в світі парків. Вікіпедія каже що це взагалі другий найстаріший у світі парк який був відкритий 15 серпня 1843 р. Але ж нас не історія цього парку цікавить. Вхід сюди коштує 200 DKK і якщо ми ще й на атракціонах хочемо покататися, то треба ще заплатити 75 DKK (на сайті написано що 290 DKK коштує безлімітний квиток). Ми ж пішли сюди абсолютно безкоштовно і все завдяки нашому новому другу з Данії – Уффе. Тут працює його друг і він дістав нам 3 безлімітні квиточки. Так ми зекономили десь 100 євро.

В парк краще йти ввечері, тут все неймовірно підсвічено ліхтариками. Ми були напередодні Хеловіну і тут все стилізовано в цьому стилі. При чому не кілька гарбузів розставлено, а практично все якось по своєму стилізовано. Навіть не представляю скілька бабла коштує таке оформлення.

Людей ввечері було дууууже багато, щоб покататися на чомуcm треба було вистояти довгу чергу. Ми на кількох атракціонах прокаталися, погуляли. Купили стакан глінтвейну – 45 DKK (напевно найдорожчий який я колись пив). Найбільшою моєю помилку при поході сюди стало те що я взяв з собою рюкзак. Не на всі атракціони можна з ним, а щоб залишити в камері схову то треба заплатити 30 чи 35 DKK.

Парк, чи його ще називають садом, знаходиться в 15 хвилинах пішки від нашого помешкання. Добратися дуже зручно. Дорогою в парк ми проходили штучні озера і я звернув увагу на один старий будинок де робот косив газон. Якось цього я не очікував але Уффе каже що тут це норм. Робот за 1000 євро в будинку за 3 ляма.

Що поїсти

Їжа в Європі завжди у нас забирала величезну частину бюджету поїздки. І це було одна з причин чому ми вирішили скористатися Airbnb. Зняти житло з кухнею до можна готувати і зекономити кучу бабла. А його ми зекономили реально багато.

Спитали в Уффе що з національних страв можна було б спробувати і де. Він порекомендував:

• Flæskesteg – данська версія жареної свинини з картоплею і якимось салатом. Нам принесли без картоплі, напевно не зовсім те замовив. Дали ще 2 шматки хліба і масло. Впринципі смачно але не дуже відрізняється від наших страв.
  • Stjerneskud – відкритий бутерброд з рибою, креветками, ікрою і гарніром. Ксюші сподобався. Я скуштував шматок і теж зацінив, хоч і не люблю рибу але цю штуку їсти можна було.

Скуштувати це ми пішли в дуже старий ресторан Københavner Cafeen. Взяли ці дві страви і один чай. Заплатили за все 256 DKK. 1100 гривень приблизно. Жесть. Чай коштує 34 крони. І ми були єдині хто пив там чай. Всі замовляли пиво, навіть чувак який приїхав на машині і припаркував її під вікном. Flæskesteg коштує 94 крони а Stjerneskud – 128.

Найдешевша кава яку ми знайшли – це за 15 крон лате в супермаркеті з автомату. В Starbucks ціни стартують від 35 крон. Лате десь 40-45, точну ціну уже не пам’ятаю.

Морозиво на вулиці купили за 35 крон. Хоч смачне було і то добре.

Нормально поїсти ми змогли лише в Dalle Valle кафешці. Знову ж таки наш друг Уффе подарував нам 2 ваучери на 50% знижки на обід. В цьому кафе є можливість за певну суму набирати скільки захочете їжі зі шведського столу. Дуже схоже на All inclusive в Туреччині. До 16:00 така можливість коштує 75 крон а після 16:00 – 119 крон. Тут ми уже наїлися від душі. Величезний вибір і все дуже смачне. В ціну входить лише їжа, за напої потрібно платити окремо. Один коктейль коштує 50-60 крон. З ваучером ми смачненько наїлися за 75 крон вдвох.

Поряд з цим кафе ще є якесь турецьке з назвою Анкара, там ціни дешевші але ми мали ваучер тому вибір був очевидний. Але без нього можна було б сюди заглянути.

На деньок у Швецію

В Копенгагені Швецію видно практично з кожної башні. Часу в нас було достатньо і ціни на квитки прийнятні тому гріх було б не з’їздити. Це була наша уже друга поїздка в цю країні, 2 роки тому назад ми відвідували Стокгольм. Зазвичай про нову країну чи місто я пишу окремий пост, але в даному випадку мені лінь.

Квитки на автобуси Flixbus стартують від 5 євро, але час може бути дуже незручний. Ми купили за 7 євро на людину і в 7 ранку поїхали. В дорозі трохи більше години. Перетнувши тунель а потім The Oresund Bridge опинились в Мальме. Невеличке миле містечко яке ми за день обійшли і ввечері уже поїхали назад.

В цьому місті знаходиться найвища будівля Скандинавії – Turning Torso. Будівля зовсім не вписується в краєвиди цього міста. Будинків вище 9 поверхів ми не бачили. Піднятися на верх у нас не вийшло, вона приватна і тут живуть люди, ні офісів ні кафешки зверху.

Поряд знаходиться крутецька набережна з парками і видом на міст в Данію. Приємно було прогулятись там, подивитись на зелені газони, дерева і безліч качечок в бухтах. Тут усі бігають, це було незвично як для нас, приїхавши з України. В Копенгагені теж багато бігунів, але на цій набережній було набагато більше і при тому що погода була не найкраща. Бігають навіть з дітьми в колясках.

Знайдені обов’язкові місця для відвідування ми обійшли майже за день і ввечері уже сіли на потяг в Копенгаген. Хотіли порівняти на чому краще добиратися. Потяги ходять кожні 20 хвилин і в дорозі трохи більше 40 хв. Квитки стартують від 111 шведських крон і в євро десь 11.5. Дорожче коштує, по часові виграшу практично ніякого, вид набагато гірший. В автобусі хоч можна норм міст роздивитись.

Висновок

Копенгаген симпатичний і своєрідний. Тут я хотів би пожити і попрацювати. Після нього в будь-якій країні буде дешево жити і подорожувати. Для туристів ж тут не так багато всього цікавого і другий раз сюди я б напевно уже не поїхав. Маленьке уточнення про дуже мало цікавого – я дуже розбалуваний в плані цікавих місць і бачив уже багато чого, тому мене важко здивувати.

Люди тут чудові і різниця між ними в доходах не видна на перший погляд. На дорогах всі машини приблизно однакові – дешеві прості малолітражки. Джипів практично немає зовсім, я бачив лише кілька. Найдорожчими і найпонтовішими машинами тут є мерседеси останніх моделей, але всі вони на службі Таксі. Також дуже багато Tesla model S. До речі, Uber в Данії заборонений. Водії таксі повинні отримати спеціальне посвідчення і пройти додаткові курси водіння.

Так як ніхто не понтується і живе дружньо то на вулицях можна зустріти навіть принцесу або королеву Данії. Ми от зустріли королеву Margrethe II of Denmark. Вона закуплялась в магазині. Поряд було кілька охоронців а навколо повно зівак. А у нас, як на зло, в телефоні сіла батарейка а в іншому пам’ять закінчилась.

З’їздити сюди я, звичайно ж, однозначно рекомендую.

Пишу статті я доволі сухі і стримано, тому інколи місця які описую відлякують людей що думали туди поїхати. При прочитанні рекомендую піднімати рівень захоплення країною на кілька пунктів, тому що я все сприймаю зі своєї точки зору.

Корисні ресурси для прочитання перед подорожжю: